עשר כרזות, צילומים וסרטונים על הפרוגרסיביות החדשה ומחיריה. אוסף שני

תקציר: מה עוד לא נכתב וצולם על הטירלול הפרוגרסיבי המערבי, שהשמאל הישראלי ראה בו בטעות אובייקט לחיקוי, ושמאיים להכחיד את התרבות המערבית? הדף הזה מביא לכם את האוסף השני של כרזות שפורסמו על התופעה והשלכותיה... אתם מוזמנים להוסיף!

[בתמונה: והם מכנים זאת 'גאווה'... המקור: דף הטוויטר של RadioGenoa. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]
[בתמונה: והם מכנים זאת 'גאווה'... המקור: דף הטוויטר של RadioGenoa. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם את האוסף השני של כרזות, צילומים וסרטונים, המציג את הטירלול הפרוגרסיבי המערבי, שהשמאל הישראלי ראה בו בטעות אובייקט לחיקוי, ושמאיים להכחיד את התרבות המערבית.

אתם מוזמנים לתרום עוד...

[כרזות, תמונות וסרטונים שבעל הזכויות שבהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com] 

*  *  *

כרזה ראשונה בראש הדף של RadioGenoa: והם מכנים זאת 'גאווה'...

פוליטיקת הזהויות... אם מישהו עוד צריך בכלל עדות לרקבונה המתקדם של התרבות המערבית...

*  *  *

כרזה שנייה של 'הפרלמנט בטלגרם': גם הם רוצים להיות כלבים...

וקשה להימלט מן המחשבה, מה לנו ולתרבות העבשה והמתפוררת הזו!

[בסרטון: גם הם רוצים להיות כלבים... המקור: הפרלמנט בטלגרם. אנו מאמינים כי אנו עושים בו שימוש הוגן]

כרזה שלישית של Oli London: בת הים הקטנה, גרסת LGBTQI+.

פוליטיקת הזהויות... אגב, יש כאלה גם בישראל.

[בסרטון: בת הים הקטנה, גרסת LGBTQI+. מקור: דף הטוויטר של Oli London. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונות שימוש הוגן]

כרזה רביעית של LoRd NaGy בטוויטר: אנא, אל תאכילו את החיות...

פוליטיקת הזהויות...

[בסרטון: תיאוריית הזהויות... המקור: דף הטוויטר של LoRd NaGy. אנו מאמינים כי אנו עושים בו שימוש הוגן]

כרזה חמישית מדף הטוויטר של Wall Street Mav: צרה ושמה מוסדות החינוך של ה- WOKE

קריקטורה עצובה על מצבם של מוסדות החינוך שנפלו לידי ה- WOKE הפרוגרסיבי, והם בוגדים בייעודם, ומדכאים יצירתיות ואינטליגנציה. תהליך "עיבוד" התלמידים משאיר אותם כגרסאות סטנדרטיות ואחידות, "פס ייצור", שמניב מוצרים אחידים ללא גיוון או ערך אישי.

בצד שמאל של הקריקטורה נראים ילדים שמחים, צבעוניים ויצירתיים שנכנסים למוסדות החינוך של ה- WOKE. המכונה מתוארת כמערכת מכנית שנועדה "לעבד" את הילדים הללו. לצד המכונה נראים שני צינורות שמהם 'יוצא'נשפכים' היצירתיות והאינטליגנציה. בצד הימני יוצאים בוגרי האוניברסיטה, כדמויות אחידות, שעברו תהליך דה-פרסונליזציה והפכו ל"תוצרים" אחידים של המערכת. הן לבושות גלימות שחורות, עם משקפיים אדומים, הבעות כעוסות או אטומות, ותעודות בידם.

תחשבו על תיכוני ה- WOKE בתל אביב. תחשבו על האקדמיה שלנו!

[בתמונה: צרה ושמה מוסדות החינוך של ה- WOKE… המקור: דף הטוויטר של Wall Street Mav. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]
[בתמונה: צרה ושמה מוסדות החינוך של ה- WOKE… המקור: דף הטוויטר של Wall Street Mav. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

כרזה שישית: זה בסדר להיות לבן?

"זה בסדר להיות לבן"... תיאוריית הזהויות במשפט עצוב אחד: כמה ייאוש יש בכרזה הזו שממחישה את שקיעתו של 'המעמד הלבן הפריבילגי' לכאורה, בארצות הברית... 

בסדרי העדיפות של הפרוגרס, 'הלבנים הפריבילגים' הם בתחתית שרשרת המזון, והם צריכים לקבל בהבנה, ולוותר בהבנה, ל'מעמדות המדוכאים' (אפשר אגב, גם להתאסלם או להיות קוויר, או שניהם, כדי לעלות בסולם...).

[בכרזה: זה בסדר להיות לבן? מקור הכרזה: טוויטר. אנו מאמינים כי אנו עושים בכרזה שימוש הוגן]
[בכרזה: זה בסדר להיות לבן? מקור הכרזה: טוויטר. אנו מאמינים כי אנו עושים בכרזה שימוש הוגן]

כרזה שביעית: דף הטוויטר של RadioGenoa: ואלה הולכים לנצח את מלחמת העולם השלישית?

[בתמונה: ואלה הולכים לנצח את מלחמת העולם השלישית? המקור: דף הטוויטר של RadioGenoa. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

סרטון שמיני: למה מפגיני ה- WOKE במערב משחיתים רכוש של חפים מפשע?

  1. כעס ותסכול חברתי: ה- WOKE יונק את שורשיו מהאנרכיזם והכעס והתסכול על הסדר הקיים הוא חלק בלתי נפרד ממנו: אי-שוויון חברתי, גזענות, אפליה כלכלית ו/או תחושה כללית של חוסר צדק.
  2. אסטרטגיה של תשומת לב: השחתת רכוש לעיתים נתפסת כדרך למשוך תשומת לב תקשורתית. מפגינים מבינים שאירועים שכוללים הרס והשחתה יזכו לכיסוי נרחב בתקשורת, מה שיכול להאיץ את הדיון הציבורי סביב הנושאים שהם מוחים עליהם. עבורם, המטרה היא ליצור זעזוע ולהדגיש את חומרת המצב.
  3. תחושת חוסר אונים: לעיתים, כשקבוצות חשות שאין להן כוח פוליטי או קול משמעותי מספיק, הן פונות לפעולות קיצוניות כדי לבטא את תסכולן. השחתת רכוש היא דרך לסמן התנגדות למערכת ולדחוף לשינוי בכוח. ה"הפגנה" הופכת לכלי של מי שמרגיש מודר או נרמס בידי הממסד.
  4. אנרכיזם וקריאה לשינוי רדיקלי: חלק מהמפגינים עשויים לדגול באנרכיזם או בפירוק המערכת הנוכחית. עבורם, השחתת רכוש היא דרך לסמל את סיום השיטה הקיימת והתחלת שינוי חברתי רדיקלי. הם לא רואים את ההשחתה כאלימות כלפי אזרחים תמימים, אלא כהתנגדות למבנים הכלכליים, כמו רכוש פרטי, אותם הם רואים כחלק מהבעיה.
  5. דינמיקה של המון: בפסיכולוגיה של המונים, כאשר אנשים נמצאים בקבוצה גדולה, הם נוטים להתנהג בצורה שונה מאשר היו מתנהגים כאינדיבידואלים. בקבוצות כאלה יש נטייה לאבד את התחושה האישית של אחריות, מה שיכול להוביל להתפרצויות אלימות או הרסניות ללא מחשבה על ההשלכות.
[בתמונה: למה מפגיני הפרוגרס בארצות הברית משחיתים רכוש, של חפים מפשע? המקור: דף הטוויטר של יוסי שחבר. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]
[בתמונה: למה מפגיני הפרוגרס בארצות הברית משחיתים רכוש, של חפים מפשע? המקור: דף הטוויטר של יוסי שחבר. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

כרזה תשיעית: איפה הלהט"בים שלנו?

לָהָטַ"בּ, ובלעז LBGTK – ראשי התיבות של לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים – הוא מונח מטרייה המאגד נטיות מיניות, זהויות מיניות ומגדריות.

עתה נתנו לו 'הנביאים החדשים' של הפרוגרס משמעות חדשה: ראשי תיבות ל"בואו נלך להפציץ את תל אביב מהר!" (טוב שלא עשו את זה בזמן עצרת הגאווה ב- 8 במאי 2024) ...

ואיפה הלהט"ב שלנו והלהט"בים הפלסטינים שמצאו אצלנו מחסה? להם אין מה להגיד?
[בתמונה: איפה הלהט"בים שלנו? המקור: דף הפייסבוק של Oli London. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]
[בתמונה: איפה הלהט"בים שלנו? המקור: דף הפייסבוק של Oli London. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

כרזה עשירית בדף הטוויטר של Salwan Momika: התנוונות מאבקי השמאל המערבי

  1. 1950: זה השמאל הישן, שהתמקד במאבקים של מעמד הפועלים והאיכרים. אז נלחמו תנועות שמאל ברחבי העולם לשפר את התנאים הכלכליים של המעמד הנמוך, ועסקו בעיקר בנושאים של חלוקה צודקת של המשאבים והמאבק נגד דיכוי כלכלי.
  2. 1970: הדמות השנייה מייצגת את שנות השיא של התנועות הסוציאליסטיות והקומוניסטיות. זהו ייצוג של תקופה שבה העבודה המאורגנת והתעשייה היו במרכז העשייה השמאלית, עם דגש על מאבקי זכויות פועלים והמלחמה בקפיטליזם התעשייתי.
  3. 2000: הדמות הלבושה בחליפת עסקים מייצגת את התפנית לכיוון ניאו-ליברליזם או קפיטליזם, כאשר במקום להילחם במערכת הקפיטליסטית, נראה שהשמאל השתלב בה. אולי יש כאן רמז לביקורת על כך שתנועות השמאל התרחקו ממאבקים עממיים והתמקדו יותר בעשייה במסגרת הממסד הכלכלי הקיים.
  4. 2023: וכשהופכים שבעים מתנוונים... נעלמו המבקים המעמדיים והכלכליים... הדמות האחרונה ההזויה, בלבוש הפרובוקטיבי נראית כהתייחסות לאקטיביזם של זהויות, כשבידה דגל פלסטין ומניפה בצבעי הקשת – רפרנס ברור לנושאים של זכויות להט"ב ותמיכה במאבק הפלסטיני.
[בתמונה: התנוונות מאבקי השמאל המערבי… המקור: דף הטוויטר של Salwan Momika. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]
[בתמונה: התנוונות מאבקי השמאל המערבי… המקור: דף הטוויטר של Salwan Momika. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

[לאוסף המאמרים על 'הפרוגרסיבים החדשים ואנחנו' באתר ייצור ידע, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

One thought on “עשר כרזות, צילומים וסרטונים על הפרוגרסיביות החדשה ומחיריה. אוסף שני

  1. Pingback: הפרוגרסיביים החדשים ואנחנו באתר ייצור ידע | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *